Електричний літак вертикального зльоту і посадки представила компанія AMSL Aero
Австралійська компанія представила новий електричний літак вертикального зльоту і посадки (eVTOL), який вже знаходиться на стадії передпольотного прототипу. Літак Vertiia компанії AMSL Aero може також літати на водні на відстань до 800 км, і спочатку він буде використовуватися як санітарна авіація.
Vertiia була розроблена спільно з Сіднейським університетом і фахівцями з автономії та сенсорів Mission Systems. Це мультикоптер з вісьмома великими опорами, встановленими на двох широких опорах з вуглецевого волокна, що йдуть від верхньої частини хвостової частини і нижньої передньої частини тонкої кабіни у формі гондоли.
Ці гвинти можуть схилятися від вертикального напрямку вгору для зльоту, зависання і посадки до повністю горизонтального в крейсерському польоті. Наявність восьми з них забезпечує пристойний рівень на випадок, якщо щось вийде з ладу.
Маленькі крила прикріплені до задніх сторін опор, нахиляючись в унісон з опорами, тому вони не блокують повітряний потік, і як тільки певна швидкість буде досягнута, така конфігурація крила забезпечить ефективний політ на крилах.
AMSL заявляє, що літак розрахований на крейсерську швидкість близько 300 км/год.
Компанія голосно заявляє, що це буде «найефективніший eVTOL у світі», можливо, через його невелику, тонку, дво- або тримісну кабіни і легку конструкцію з вуглецевого волокна.
Діапазон польоту буде відрізнятися залежно від варіантів зберігання енергії; AMSL працює над цифрами близько 250 км для версії з батарейним харчуванням, яка вимагатиме тривалої підзарядки між рейсами, і 800 км для водневого двигуна, що також дозволить швидко заправлятися в будь-якому місці, де ви можете отримати водневе паливо. Використання водню на даному етапі все ще є неперевіреною технологією, але як тільки вона буде запущена і запрацює, вона не стане проблемою для всього сегмента eVTOL.
AMSL Aero вже підписала угоду про партнерство з CareFlight, аеромедичною компанією, яка хоче використовувати ці зручні літаки як санітарні літаки, що обслуговують віддалені райони, які можуть не мати доступу до місцевих злітно-посадкових смуг. З уже створеним повнорозмірним карбоновим корпусом і системою нахилу гвинта, схоже, ще належить виконати багато роботи з накопиченням енергії, електронікою і тому подібним, але AMSL заявляє, що націлена на 2023 рік як дату, до якої Careflight може почати використовувати її машини в якості літаючої швидкої допомоги.